Česká Pojišťovna pojistná událost


Naboural Vás někdo, nebo jste někoho nabourali Vy? Vytopili jste sousedy v bytě pod Vámi? Jak škodu nahlásit pojišťovně? Budu Vám vyprávět vlastní zkušenost s likvidací pojistné události a uvedu zajímavé tipy spolu s návodem, jak postupovat.

Poškození čelního skla

Přijdeme k našemu zaparkovanému vozu po obědě v kantýně, a co nevidíme, v čelním skle je díra skoro skrz naskrz. Naštěstí se nenachází před řidičem, a tak ji jen zalepujeme zevnitř izolepou, aby nám dovnitř neteklo, a vyrážíme na cestu.

Hlášení pojistné události

Po příjezdu domů jsem vyhledal pojistnou smlouvu, abych zjistil, zda opravdu máme čelní sklo pojištěné. Pojištění čelního skla většinou bývá uvedeno jako připojištění k hlavnímu pojištění, v našem případě k povinnému ručení. To znamená, že sjednat si pouze pojištění čelního skla by nebylo možné. Na pojistné smlouvě nacházím telefonní kontakt na zákaznickou linku (841 114 114, číslo naleznete také na interních stránkách pojišťovny) a volám. Bohužel je již 8 hodin večer a v pojišťovně už mají „zavřeno“. Dovolat se můžete každý všední den od 7 do 19 hodin. Druhý den dopoledne volám podruhé a po výběru z nabídky z automatu se spojím s operátorkou. Nahlašuji číslo pojistné smlouvy, aby si mohli zkontrolovat v systému, že je platná a načetli se jim základní data. Pak se mě operátorka dotazuje na informace o pojistníkovi (ten, kdo je uveden na pojistné smlouvě – podepsaná osoba na konci smlouvy) a mám pokračovat s popisem škodní události. Důležité je uvést přesné datum škodní události, pojišťovny to používají i jako kontrolní otázku a dále, aby zařadili správně škodu do svých statistik. Po popsání události jsem dotazován na velikost škody. Jak velká je ta prasklina a zda se nachází u kraje čelního skla. Je zde evidentní tlak na to, aby se část škod dala spravit pouhým zalepením čelního skla, neboť ten objem poškozených skel, zvláště u České Pojišťovny, musí být obrovský. Vysvětluji, že sklo je proraženo až dovnitř a vyjadřuji pochybnosti s možným zalepením. Domlouváme se tedy, že poškození posoudí jejich technik.

Kontrola mobilním technikem

Za několik hodin se s námi spojuje technik České Pojišťovny a snaží se s námi domluvit datum a čas prohlídky. Je z 80 kilometrové vzdálenosti, což mě u České Pojišťovny docela zaráží, ale nabízí termín hned druhý den ráno, kdy se nám nabízený čas bohužel z důvodu jiné naléhavé záležitosti nehodí. Technik má další cestu naším směrem až za několik dnů, a tak se domlouváme na poslání vlastních fotografií. Po zaslání je nám sděleno, že toto opravdu zalepit nejde a máme si domluvit výměnu u jejich smluvního partnera Autoskla H.A.K.

Výměna čelního skla

Termín a čas je domluven, sklo mají skladem, takže můžeme dorazit za 2 dny. Samotná výměna pak trvala jedno dopoledne, odpoledne jsme si již vůz mohli vyzvednout. S placením se postupuje následovně: Sjednáte si určitou pojistnou částku, podle ceny čelního skla. V našem případě sklo stojí cca 6 tisíc, sjednali jsme si tedy pojištění na 6 tisíc korun. Zpravidla bývá u tohoto připojištění spoluúčast, znamenající výši minimální finanční účasti na výměně skla. Výměna našeho skla stála celkem 8.137 korun, dopláceli jsme tedy 2.137 korun.

Poškození čelního skla je nejčastější pojistnou událostí, kterou se pojišťovny zabývají, tomuto faktu odpovídá i sazba pojistného, která se pohybuje kolem 15% ( u našeho skla pojištěného na 6.000 Kč jsme platili ročně 900 Kč). Procesy mají pojišťovny do velké míry zautomatizované a tak se nemusíte bát nějakých komplikací u takto snadných pojistných událostí.

Sdílejte článek s přáteli


Česká Pojišťovna pojistná událost
5 (100%) 1 hlasů
Comments
  1. 4 roky ago
    • 4 roky ago

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.